Animacja reklamowa
Animacje reklamowe to nowoczesne, atrakcyjne i skuteczne multimedia wykorzystywane zarówno jako reklama na YouTube i social media. Sprawdzą się świetnie zarówno jako reklama produktu oraz film reklamowy firmy. Produkcja animacji reklamowych jest w większości przypadków znacznie tańsza niż produkcja standardowego filmu reklamowego.
Z tego tekstu dowiesz się między innymi:
Animacja reklamowa na YouTube
Produkcja filmu reklamowego – etapy
Animacja reklamowa sklepu internetowego, aplikacji
Animowane filmiki promocyjne to jedna z najlepszych form do zareklamowania aplikacji mobilnych, oprogramowania oraz innowacji technologicznych. W takiej sytuacji animacja reklamowa najczęściej przyjmuje formę animowanego explainera video, który w przystępny sposób wyjaśnia zasadę działania aplikacji, oprogramowania, serwisu internetowego, sklepu internetowego etc.
Wykorzystanie animacji daje okazję do stworzenia reklamy w unikalnym stylu, który wzmocni świadomość marki i pozwoli wybić animację spośród filmów reklamowych konkurencji:
- kreacja graficzna animacji reklamowej w kolorystyce marki (identyfikacji wizualnej, strony www, logo)
- wykorzystanie historii (storytelling) do opowiedzenia cechach, funkcjach i korzyściach
- stworzenie rozpoznawalnego bohatera (brand hero), animowanego ambasadora firmy, który może przemawiać bezpośrednio do potencjalnych klientów i którego polubią widzowie.
Animacja reklamowa produktu
Animacja reklamowa oferuje ogrom możliwości, dzięki czemu łatwo stworzyć materiały, które przyciągną wzrok odbiorców. Możemy wyprodukować reklamę w 100% animowaną lub łączyć film lub fotografie z elementami animowanymi.
Filmik promocyjny produktu oparty na zdjęciach produktowych urządzenia będzie stanowić świetną alternatywę dla klasycznego katalogu produktu. Animacja reklamowa może być wykorzystania zarówno jak reklama YouTube, filmik promocyjny na stronę www, albo wideo do e-mail marketingu.
Animowany film reklamowy może także prezentować unikatowe cechy lub proces powstawania produktu – tym samym pokazując potencjalnemu klientowi wyższą wartość lub unikatowość produktu.
Animacja promocyjna produktu może powstać jeszcze w momencie, gdy jego fizyczne egzemplarze nie są jeszcze dostępne. Dzięki odpowiedniej oprawie graficznej można zasugerować cechy produktów (np. jako nowoczesne albo bardziej ekologiczne)
Animowany spot reklamowy
Spoty reklamowe to krótkie formy, których zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy i nakłonienie go do podjęcia działania. W przypadku filmów reklamowych w Internecie, najczęściej celem spotów reklamowych jest przekierowanie klienta na stronę www z szerszą ofertą.
Animacja reklamowa świetnie sprawdza się jako spot reklamowy. Kreacja angażującej historii, barwnego świata, wyrazistych bohaterów, albo po prostu przykuwającej oko szaty graficznej pomagają zdobyć uwagę widza – to niezwykle cenna cecha tej formy reklamy wideo w Internecie.
Reklama w formie animacji, mimo swojej popularności, wciąż nie jest tak często wykorzystywana jak standardowe spoty wideo. Animacja reklamowa o ciekawej szacie graficznej i nieszablonowym scenariuszu jest więc lepiej przyjmowana przez niechętnych reklamom internautów – wśród nich są również Twoi przyszli klienci.
Animacja reklamowa YouTube
Filmiki promocyjne na YouTube to chętnie wykorzystywana forma prezentacji swoich produktów szerokiej formie klientów. Co ważne, korzystanie z platformy jest całkowicie darmowe. YouTube jest drugą po Google największą wyszukiwarką w Internecie. Często Google w odpowiedzi na zapytanie, wyświetla najlepiej dopasowane klipy wideo dostępne właśnie w tym najpopularniejszym serwisie z filmami.
Odpowiednia optymalizacja filmów prezentujących produkty i usługi, wykorzystanie najnowszych formatów i trendów pozwala zdobyć dziesiątki widzów – nawet bez budżetu reklamowego. Warto zwrócić uwagę na szczególnie promowane przez YouTube Shorty, czyli kilkunastosekundowe, angażujące filmiki, które w pigułce prezentują jakieś zagadnienie, najczęściej w rozrywkowej formie.
Oprócz tego warto wykorzystać również formy płatnej promocji materiałów wideo. Dzięki temu reklama na YouTube dotrze do tysięcy nowych odbiorców, precyzyjnie określonych w systemie reklamowym Google.
Animacja reklamowa na YouTube może z jednej strony stanowić obszerną prezentacją produktu, przyjąć formę animowanego explainera wyjaśniającego działanie aplikacji lub serwisu, z drugiej strony może być też kilkusekundowym spotem dostępnym zarówno jako Short jak również jako płatny spot reklamowy wyświetlany przed filmami wideo.
Marketing w social media
Platformy społecznościowe są świetnym miejscem do promowania swoich produktów i usług – głównie dlatego, że spędzamy w nich mnóstwo czasu i konsumujemy olbrzymie ilości informacji. Wśród treści najchętniej oglądanych w sieci od wielu lat na pierwszym miejscu jest wideo – tak mocno promowane przez wiodące społecznościówki:
- Facebook i Instagram daje użytkownikom możliwość publikowania 60-sekundowych rolek (reelsów)
- YouTube do niedawna kojarzony z dłuższymi formatami wideo, w ślad za konkurencją, mocno eksponuje moduł z Shortami, czyli 60-sekundowymi filmikami
Produkcja filmu reklamowego
Animowany film reklamowy w przeciwieństwie do tradycyjnego filmu reklamowego, realizowanego przez ekipę filmową, wymaga znacznie mniejszy nakładów i może powstać nawet w kilka dni (kilkunastosekundowy spot) lub tygodni (np. explainery video). Produkcja animacji reklamowej przebiega według uporządkowanego schematu.
1. Koncepcja i scenariusz
Omawiamy zadania, jakie ma realizować animacja (o czym i w jaki sposób opowiemy, kto jest jej odbiorcą i jaki efekt ma przynieść wideo), tworzymy skrypt historii: narrację lektorską i opis wszystkiego, co pojawia się na ekranie.
2. Tworzenie grafiki
Projektujemy ilustracje w stylu dopasowanym do identyfikacji wizualnej brandu, żeby wideo tworzyło spójną całość ze stroną www i stylem komunikacją marki.
3. Animowanie i udźwiękowienie
Wprawiam grafiki w ruch, żeby przykuły uwagę odbiorcy oraz w interesujący sposób opowiedziały historię, czuwam nad właściwą dynamikę, by wykorzystać każdą chwilę uwagi odbiorcy. Dobieramy odpowiednią muzykę, efekty dźwiękowe i nagrywamy narrację lektorską.
4. Optymalizacja
Przygotowuję pliki wideo dopasowane do platform i ekranów, gdzie będzie wyświetlana animacja, by zawsze wyglądały świetnie (np. formaty panoramiczne 16:9 i wertykalne 9:16 – do social media i na urządzenia mobilne).